Haberler.com'da Meltem Şarkışlalı'nın konusu olan Avukat Hayriye Değirmenci Yadel, sosyal medya kullanımında hukuki işlemlerle ilgili önemli açıklamalarda yer aldı. İş yerinde sosyal medya kullanımından gizli reklamlara kadar pek çok konuda kritik uyarılar yapan Yadel, 2024 yılında toplam 277 milyon TL para cezası kesildiğini belirtti.İş Yerinde Sosyal Medya Kullanımı Fesih Nedeni mi?
Çalışanların yerinde sosyal medya kullanımıyla ilgili bilgiler veren Yadel, "Eğer bir iş yerinde sosyal medya kullanımı yasaklanmamışsa, insanların sosyal medyada vakit geçirmesi tek başına başlatmanın çıkarılma nedeni olamaz" dedi. Ancak işverenin kuralları çerçevesinde sosyal medyanın kısıtlanabileceği ve bu kurallara dikkat edilmesi gerektiği de eklendi.Gizli Reklamlara 550 Bin TL'ye Kadar Para Cezası!
Sosyal ortamlarda yapılan paylaşımlar üzerinden ürün sunumu yapanları uyaran Yadel, marka görünen bir ürünün reklam amaçlı paylaşımının belirli kurallar tabi olduğunu vurguladı. "Eğer bir ürünü sosyal medya üzerinden paylaşıyor ve bunun reklamı olduğunu belirtmiyorsanız, 550 bin TL'ye kadar para cezası uygulanabilir" dedi."1 Takipçiniz Bile Olsa Ceza Alabilirsiniz"
Sosyal medyada takip eden finansal sorumluluktan muafiyet sağlamadığını Yadel, "Influencer olma şartlarını yok. Ticaret Bakanlığı'ndan gelen şikayetler üzerine işlem başlatıyor. Eğer bir ürün tanıtımı yapıyor ve bunun reklam olduğunu belirtmiyorsanız, yalnızca geniş kitlelere hitap eden hesaplar değil, bireysel kullanıcılarda hukuki yaptırımlarla karşılaşılabilir. 1 takipiniz bile olsa ceza kullanabilirsiniz".Sosyal medyanın fiziksel boyutlarına dikkat etmesi Yadel, özellikle iş dünyasında ve e-ticaret alanında faaliyet göstereceğini ve ayırma mevzuata uygun hareketlenmesini hatırlattı.
Çalışanların yerinde sosyal medya kullanımıyla ilgili bilgiler veren Yadel, "Eğer bir iş yerinde sosyal medya kullanımı yasaklanmamışsa, insanların sosyal medyada vakit geçirmesi tek başına başlatmanın çıkarılma nedeni olamaz" dedi. Ancak işverenin kuralları çerçevesinde sosyal medyanın kısıtlanabileceği ve bu kurallara dikkat edilmesi gerektiği de eklendi.Gizli Reklamlara 550 Bin TL'ye Kadar Para Cezası!
Sosyal ortamlarda yapılan paylaşımlar üzerinden ürün sunumu yapanları uyaran Yadel, marka görünen bir ürünün reklam amaçlı paylaşımının belirli kurallar tabi olduğunu vurguladı. "Eğer bir ürünü sosyal medya üzerinden paylaşıyor ve bunun reklamı olduğunu belirtmiyorsanız, 550 bin TL'ye kadar para cezası uygulanabilir" dedi."1 Takipçiniz Bile Olsa Ceza Alabilirsiniz"
Sosyal medyada takip eden finansal sorumluluktan muafiyet sağlamadığını Yadel, "Influencer olma şartlarını yok. Ticaret Bakanlığı'ndan gelen şikayetler üzerine işlem başlatıyor. Eğer bir ürün tanıtımı yapıyor ve bunun reklam olduğunu belirtmiyorsanız, yalnızca geniş kitlelere hitap eden hesaplar değil, bireysel kullanıcılarda hukuki yaptırımlarla karşılaşılabilir. 1 takipiniz bile olsa ceza kullanabilirsiniz".Sosyal medyanın fiziksel boyutlarına dikkat etmesi Yadel, özellikle iş dünyasında ve e-ticaret alanında faaliyet göstereceğini ve ayırma mevzuata uygun hareketlenmesini hatırlattı.