Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Genel Başkan Yardımcısı İsmail Özdemir, yurt dışı merkezli sosyal medya platformlarının Türk medyası üzerinde oluşturduğu olumsuz etkileri ortadan kaldırmak amacıyla Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne (TBMM) bir kanun teklifi sunduklarını açıkladı. Özdemir, sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte yabancı kaynaklı dijital mecraların, yerli medya kuruluşlarının gelişimini engellediğini vurguladı.İsmail Özdemir, yaptığı açıklamada, yurtdışı merkezli platformlara yönelen reklam yatırımlarının, yerli ve milli mecraların rekabet gücünü zayıflattığını belirtti. Bu platformların şeffaflıktan uzak reklam politikaları sayesinde avantajlı bir konuma sahip olduğunu kaydeden Özdemir, bu durumun reklam harcamalarının büyük kısmının yurt dışına aktarılmasına yol açtığını ifade etti. Özdemir, bu koşulların ise dezenformasyon ve provokasyonlara zemin hazırladığını söyledi.Reklam bütçelerinin daha adil şekilde dağıtılması gerektiğini dile getiren Özdemir, sunulan kanun teklifiyle yerli ve milli medya kuruluşlarının korunmasının amaçlandığını ifade etti. Özdemir, “Yurt dışı merkezli sosyal medya platformlarının denetlenmesinde yaşanan aksaklıklar, tüketici haklarının korunmasını ve reklam içeriklerinin toplumsal etkilerinin önüne geçilmesini zorlaştırmaktadır” dedi.İsmail Özdemir, dijitalleşmenin yaygınlaşmasıyla birlikte televizyon, gazete, dergi ve radyo gibi geleneksel medya organlarının izlenme ve tiraj oranlarında aynı düzeyde bir artış yaşanmadığına dikkat çekerek, mevcut rekabet ortamının ciddi şekilde sarsıldığını belirtti. Medya ve reklam yatırımlarının arttığı bu dönemde, Türkiye’ye ait öz kaynakların yabancı merkezli platformlara yönelmesinin hem milli ekonomi hem de Türk medyası açısından olumsuz sonuçlar doğurduğunu ifade etti.Özdemir, 2023 yılında yabancı sosyal medya firmalarına verilen toplam reklam tutarının yaklaşık 90 milyar TL olarak tahmin edildiğini, bu rakamın 2024 yılı itibarıyla 158 milyar TL'ye ulaştığını ve 2025 yılında çok daha yüksek seviyelere çıkmasının beklendiğini açıkladı. Facebook, Instagram, X, YouTube ve Google gibi uluslararası sosyal medya firmalarının zaman zaman kendi şirket çıkarlarını Türk hukukunun üzerinde tutarak hareket ettiklerini belirten Özdemir, bu nedenle reklam dağılımında belirli sınırlamalar getirilmesinin zorunlu hale geldiğini söyledi.“Bu bir milli güvenlik meselesidir” ifadelerini kullanan Özdemir, Türkiye’nin, milli hassasiyetleri gözetmeyen küresel firmalara karşı yerli unsurlarını desteklemesi gerektiğini belirtti. Ulusal ve yerel medyanın karşı karşıya kaldığı rekabet baskısı karşısında, reklam harcamalarının adil biçimde dağıtılmasının zorunlu olduğunu vurgulayan Özdemir, TBMM’ye sundukları kanun teklifi ile hem Türk medyasını korumayı hem de dijital platformların haklarını güvence altına almayı hedeflediklerini ifade etti.Hazırlanan kanun teklifine göre, reklam gelirlerinin yalnızca %15’i yabancı menşeli medya platformlarına yönlendirilebilecek. Bu düzenlemenin, Türk medyasının güçlenmesine katkı sağlayacağı öngörülüyor.
Politika
Yayınlanma: 25 Nisan 2025 - 09:05
MHP'den Yerli Medyayı Güçlendirmeye Yönelik Kanun Teklifi
Özdemir, sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte yabancı kaynaklı dijital mecraların, yerli medya kuruluşlarının gelişimini engellediğini vurguladı.
Politika
25 Nisan 2025 - 09:05
İlginizi Çekebilir