Tüketicileri yanıltan reklamlara yönelik denetim ve yaptırımlar hız kesmeden devam ediyor. Ticaret Bakanlığı, 10 Ekim 2024 tarihinde bu yıl 1542 aldatıcı reklama erişim sınırlaması getirirken, toplam 204 milyon TL ceza uyguladı.Ticaret Bakanlığı'nın açıklamasına göre, Reklam Kurulu, aldatıcı ve yanıltıcı reklamları sınıflandırma amacıyla 8 Ekim 2024 tarihinde 350. toplantısını gerçekleştirdi. Toplantıda, hijyenleri yanıltan reklamlar ile haksız ticari uygulamalar hakkında detaylı değerlendirmeler yapıldı.Toplantı sonucunda toplam 202 dosyadan 185'inin mevzuata aykırı bulunarak saklanması cezası ve 16.865.937 TL idari para cezası kesildi. İnternet ortamındaki yasaya aykırı reklamlara ilişkin 71 dosyada ise erişimin engellenmesine karar verildi. Yılın ilk gününde ise 1.542 dosya hakkında değerlendirme yapılmış ve aldatıcı reklamlara ilişkin 1.358 dosya saklama cezası ile birlikte toplam 204.322.410 TL idari para cezası verilmiştir.Ayrıca sosyal medya platformlarında içkilerin reklamının yapılmasının yasak olmasına rağmen bu tür paylaşımlarda ayrı içki markalarıyla özdeşleşen unsurlara yer verildiği tespit edildi. Reklam Kurulu, bu reklamlara karşı da idari yaptırımlara karar verdi. Ticaret Bakanlığı, hijyenleri koruma amacıyla benzer aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamalara yönelik denetimlerini artırarak sürdüreceğini açıkladı.
Ekonomi
Yayınlanma: 14 Ekim 2024 - 11:16
Aldatıcı Reklamlara Dev Ceza: 204 Milyon TL Uygulandı
Tüketicileri yanıltan reklamlara yönelik denetim ve yaptırımlar hız kesmeden devam ediyor.
Ekonomi
14 Ekim 2024 - 11:16
İlginizi Çekebilir