Küresel gıda firmalarından Nestle, ABD’nin doğal kaynaklarından biri olan Ginnie Springs’deki milyonlarca litre suyu şişeleyip satmayı planlıyor. Nestle'nin bu adımı çevreci grupların tepkisini çekti.
İsviçre merkezli Nestle’nin, ABD’nin Florida eyaletinde yer alan Santa Fe Nehrine bağlanan ve billur suyuyla oldukça değerli sayılan Ginnie Springs’e suyunu satmayı planlıyor!
NEHİR BU KAYBI KALDIRMAZ
Firma, bir günde en az 1.1 milyon galon (4 milyon 180 bin litre) doğal kaynak suyunu çekerek, tekrar şişeleyip satmayı planlıyor. Plana karşı çıkan çevreciler, hâlihazırda kırılgan bir durumda olan nehrin bu derecede bir kaybı kaldıramayacağını savunuyor. Pek çok örgüt, planın çevreye büyük zarar vereceğini söylüyor ve kamu çıkarına aykırı olduğunu belirtiyor.
HİÇBİR ETKİSİ OLMAYACAK DEMEK İMKANSIZ
Planı durdurmak için internette örgütlenen kurumlardan biri olan Our Santa Fe River (Bizim Santa Fe Nehrimiz) yöneticisi Merrillee Malwitz-Jipson, firmaya şu sözlerle tepki gösterdi; “Nehir zaten düşüşte. Doğal sistemler ve habitatlar için oldukça önemli olan, kültürel açıdan değerli sayılan bu ikonik ve inanılmaz kaynağı yeniden dolduracak yeterli yeraltı suyu yok. Milyonlarca galon su çekip hiçbir etkisi olmamasını beklemek imkânsız. Bir bardaktan biraz su aldığınızda bile her zaman elinizde daha azı kalır.”
NESTLE FİRMASI HAKKINDA
1866 yılında, Anglo-Swiss Condensed Milk Company’nin Avrupa’nın ilk konsantre süt fabrikasını İsviçre’de açması ile başladı. 1867’de çığır açan ilk bebek mamasını geliştiren Henri Nestlé’nin kurduğu şirket, 1905 yılında Anglo-Swiss ile birleşmesinden ortaya bugünkü Nestlé Şirketi çıktı. Nestlé’nin kurucusu olan Almanya doğumlu Henri Nestlé, ‘farine lactée’ (sütlü un) ürününü İsviçre’nin Vevey şehrinde piyasaya sürer. Süt, buğday unu ve şekerden oluşan ürün, Nestlé tarafından, yüksek bebek ölümlerinin önüne geçmek amacıyla, anne sütü ile beslenemeyen bebeklerin tüketimi için geliştirilmiştir. Bugün artık ikonik bir hal alan ‘Nest’ (‘Kuş Yuvası’) logosunun kullanılmasına da yine bu dönemde başlanır.
İsviçre merkezli Nestle’nin, ABD’nin Florida eyaletinde yer alan Santa Fe Nehrine bağlanan ve billur suyuyla oldukça değerli sayılan Ginnie Springs’e suyunu satmayı planlıyor!
NEHİR BU KAYBI KALDIRMAZ
Firma, bir günde en az 1.1 milyon galon (4 milyon 180 bin litre) doğal kaynak suyunu çekerek, tekrar şişeleyip satmayı planlıyor. Plana karşı çıkan çevreciler, hâlihazırda kırılgan bir durumda olan nehrin bu derecede bir kaybı kaldıramayacağını savunuyor. Pek çok örgüt, planın çevreye büyük zarar vereceğini söylüyor ve kamu çıkarına aykırı olduğunu belirtiyor.
HİÇBİR ETKİSİ OLMAYACAK DEMEK İMKANSIZ
Planı durdurmak için internette örgütlenen kurumlardan biri olan Our Santa Fe River (Bizim Santa Fe Nehrimiz) yöneticisi Merrillee Malwitz-Jipson, firmaya şu sözlerle tepki gösterdi; “Nehir zaten düşüşte. Doğal sistemler ve habitatlar için oldukça önemli olan, kültürel açıdan değerli sayılan bu ikonik ve inanılmaz kaynağı yeniden dolduracak yeterli yeraltı suyu yok. Milyonlarca galon su çekip hiçbir etkisi olmamasını beklemek imkânsız. Bir bardaktan biraz su aldığınızda bile her zaman elinizde daha azı kalır.”
NESTLE FİRMASI HAKKINDA
1866 yılında, Anglo-Swiss Condensed Milk Company’nin Avrupa’nın ilk konsantre süt fabrikasını İsviçre’de açması ile başladı. 1867’de çığır açan ilk bebek mamasını geliştiren Henri Nestlé’nin kurduğu şirket, 1905 yılında Anglo-Swiss ile birleşmesinden ortaya bugünkü Nestlé Şirketi çıktı. Nestlé’nin kurucusu olan Almanya doğumlu Henri Nestlé, ‘farine lactée’ (sütlü un) ürününü İsviçre’nin Vevey şehrinde piyasaya sürer. Süt, buğday unu ve şekerden oluşan ürün, Nestlé tarafından, yüksek bebek ölümlerinin önüne geçmek amacıyla, anne sütü ile beslenemeyen bebeklerin tüketimi için geliştirilmiştir. Bugün artık ikonik bir hal alan ‘Nest’ (‘Kuş Yuvası’) logosunun kullanılmasına da yine bu dönemde başlanır.